Dag 6 - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Quinault

Vanochtend, na het vertrek uit het hotel, eerst ontbeten bij een plaatselijk restaurant. Eieren, worstjes, toast en hashbrownes. Daar konden we uren op teren. Op aanraden van de serveerster na het ontbijt een trail gelopen daar in de buurt van Lake Quinault in een rainforest. Was erg mooi. Bomen die helemaal onder een laag mos zitten. Soms een beetje spookachtig. Na de trail in de auto gestapt en richting Astoria gereden. Onderweg veel gezien: dennenbossen tot hoog op de bergen. In Washington heb je veel houtindustrie en dat kun je goed zien aan de kale stukken op de bergen. Allemaal gekapte bomen. Er worden wel nieuwe bomen aangeplant, maar het duurt jaren eer het weer mooi groen is daar. Onderweg verschillende rivieren gezien, snelstromend of rustig kabbelend. Moerassen e.d. Rond 13.00u kwamen we via de lange Astoriabrug aan in Astoria. Een leuk stadje aan de Columbia-rivier. Vanmiddag wat gedronken in Fort George, waar ze allerlei bieren brouwen. In die brouwerij hebben ze een hele leuke bar gemaakt. Heel gezellig. Ons hotel staat aan de rivier. Even verderop heb je een haventje, waar de zeeleeuwen op de aanlegsteigers liggen. Mooi gezicht. Ze maken een hoop lawaai en stinken.... Even verderop heb je de Astoria Column, een toren die je binnenin kunt beklimmen. Boven heb je een prachtig uitzicht. Vanavond even verderop gegeten. Hamburger en pizza in een restaurant wat ons aan de serie "happy days" met de Fonz deed denken.

• 21 Mei 2014 - 07:48

BB&C/het Gezag ;-):

Hi Paul en Francis, wat een prachtige reis tot nu toe! Ik lees jullie avonturen met veel plezier en de foto's maken e.e.a. beeldend. Maar goed dat je regelmatig gaat fitnessen Paul gezien het eetpatroon ;-) (wat overigens zeer herkenbaar is). Enjoy your trip! Mvg Ivo