Dag 8 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Portland

Vandaag stond Portland centraal., maar omdat we vroeg wakker waren hebben we eerst gebruik gemaakt van de fitnessruimte in het hotel. Omdat er geen ontbijt werd geserveerd in het hotel zijn we downtown Portland gaan verkennen om een lekker ontbijt te scoren. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een kruidenierszaak in Chinatown waar we een muffin en jus d orange hebben gekocht om dit langs de rivier te verorberen.
Hierna zijn we de looproute langs de rivier de Willamette afgelopen in de richting van de aerial tram. Deze tram betreft een kabelcabine die de Amerikanen uit Zwitserland hadden gehaald en die je brengt naar het ziekenhuis boven op een heuvel gelegen, van waar je een mooi uitzicht hebt op downtown Portland.
Boven hadden we een inderdaad een mooi uitzicht op Portland en mount St Helen en Mount Hood, twee besneeuwde bergtoppen die boven het landschap uitstaken..
Na de gondeltocht terug zijn we downtown binnengelopen in het restaurant "Buffalo Wild Wings" om te lunchen. Wat we van de buitenkant niet zagen, maar binnen direct mee werden geconfronteerd was het feit dat de lunchruimte geheel in het teken stond van sport. Op meer dan 20 tv's werden diverse sportwedstrijden getoond, van baseball tot ijshockey. Geluidkwam niet van de tv's maar van hard rockmuziek. Echt iets voor Amerika. Heerlijk gelunchd op z'n amerikaans met een burger en french fries. Hierna hebben we een Nordstrom vestiging bezocht. Een groot warenhuis met gigantische prijzen voor mode en accesoires. Een overhemd van $165,00 was heel normaal. Hierna hebben we nog lekker in het zonnetje gezeten op Pioneer Square, een centraal plein downtown. De temperatuur was hier ongeveer 25C, vrij uniek voor een stad waar het twee van de vijf dagen regent.
Na even onze benen gestrekt te hebben op onze hotelkamer zijn we rond 16.00 uur naar de Rock Bottom bierbrouwerij gelopen voor een kleine snack en een lekkere alcoholische versnapering. Na gisteren al het plaatselijk gebrouwen Kolsch te hebben geprobeerd, was vandaag het meer fruitige bier genaamd Ipa aan de beurt. Francis zat aan een lekkere Chardonnay.
Nu weer lekker op bed op de hotelkamer in het hotel Rose amerikaanse tv zenders bekijken. Morgenochtend pakken we de auto weer om richting de kust te rijden.