Dag 9 - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Newport

Dat het twee van de vijf dagen regent in Portland kwam ons niet onbekend voor toen we vanmorgen vanuit Portland vertrokken. De eerste paar uur regende het inderdaad, maar gelukkig werd het richting het westen droger tijdens de rit. De autorit voerde ons door bergachtig gebied veelal begroeid door bossen en een enkele farm.
De eindbestemming vandaag was de kustplaats Newport, maar dan wel via het een stuk noordelijker gelegen Cannon Beach.
Cannon Beach werd in het magazine Zin genoemd als het Bergen aan Zee van de USA. En inderdaad toen we na twee en een half uur rijden hier arriveerden bleek het een echt toeristisch vakantieplaatsje te zijn met veel souvenirwinkeltjes, restaurantjes en hotels.
Om dat we nog niet ontbeten hadden ( onderweg alleen maar fastfoodrestaurants van de bekende merknamen tegengekomen ) hebben we hier lekker gebrunchd. Natuurlijk even over het strand gelopen, maar het zonnetje liet zich niet zien, dus gauw weer in de auto. De autoroute volgde hoofdzakelijk de Highway 101. Nu bestaat een Highway rond de grote steden al snel uit vier of vijf rijstroken, maar hier in het buitengebied is de Highway te vergelijken met een 80km. weg bij ons, waar je ook nog eens overheen mag fietsen. Na een uur rijden volgde de Highway de kustlijn met mooie vergezichten over de Pacific Ocean. In het plaatsje Depoe Bay zijn wenog even gestopt vanwege de volgende de bordjes nauwste ingang van een zeehaven te bewonderen. Die ingang ging tussen de rotsen en onder de Highway door. De haven, alleen toegankelijk voor pleziervaart en kleinere schepen wordt veel gebruikt voor zg. whaletours. Je kunt hier namelijk goedde langs de kustlijn zwemmende walvissen spotten. Volgens het scorebord bij het informatiecentrum was er vandaag nog maar één walvis gezien. Het maandtotaal voor mei stond op 95 stuks.
Rond 16.00 uur kwamen we aan bij ons hotel in Newport. Het hotel lag vlak aan het strand. We zeiden al tegen elkaar dat we waarschijnlijk weer geen zeezicht zouden krijgen op de kamer, daar dat ons in Port Angeles ook niet gelukt was. Dat blijken vaak duurdere kamers te zijn die niet bij de boeking waren meegenomen. Maar wat schetst onze verbazing dat we hier en zeezicht hebben en ook nog eens verzorgd ontbijt. Nu nog hopen dat we morgen een zonnetje krijgen zodat we 's avonds de zon vanaf ons balkon de Pacific in zien zakken
de buikjes zitten ook weer vol na een echt Iers diner met drankje uiteraard in
De nabijgelegen Ierse pub.