Dag 11 - Reisverslag uit Coos Bay, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Coos Bay, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, Coos Bay

Vanochtend na een continental breakfast in het hotel in de auto gestapt en via highway 101 richting het zuiden vertrokken. Ons reisdoel vandaag was Coos Bay, ongeveer 2 1/2 uur rijden vanaf Newport. De highway ligt die route grotendeels langs de kust. Een mooie route met prachtige zeezichten. We zijn bij verschillende viewpoints gestopt. Het was redelijk druk op de weg, aangezien veel Amerikanen een lang weekend hebben. Morgen is het nl. Memorial day. Een dag waarop de gesneuvelde Amerikaanse militairen worden herdacht. Ieder jaar is dat op de laatste maandag van mei. Onderweg had je een aantal vuurtorens ofwel lighthouses. Bij een daarvan zijn we gaan kijken: de Heceta head lighthouse. Je hebt vaak vrijwilligers die je graag eea vertellen over de geschiedenis. In zee bij Heceta lighthouse had je een grote rots waarop aalscholvers hun nesten hadden gemaakt. Er stonden mensen met kijkers naar die nesten te kijken. Een aardige mevrouw, een vrijwilligster, vertelde heel enthousiast over deze vogels. Ze vertelde ook dat er regelmatig grijze walvissen gespot worden daar. En dat gisteren een moeder walvis met haar jong de hele dag daar vlak voor de kust had gelegen. Heel bijzonder. Jammer genoeg hebben we zelf nog geen walvis gezien... We hebben deze reis een verrekijker meegenomen, maar tot nu toe...helaas. Na aankomst in Coos Bay konden we meteen inchecken in het hotel. De receptioniste vertelde dat verderop een mooi strand was. Daar zijn we naar toe gereden en hebben een paar uurtjes op het strand gezeten. Het was mooi weer, met fris windje. Wat ons opvalt is dat Amerikanen gek zijn op honden. Je ziet er erg veel. Vanmiddag op het strand ook. Je hebt zelfs hondenwinkels met alles voor de hond. Tot en met kleertjes voor de hond. Rose gekleurd en lekker tuttig.
Vanavond hebben we gegeten bij Court House in het plaatsje Charleston, wat tegen Coos Bay aan ligt. Was lekker. De ene kant was een klein restaurant en meteen daaraan vast was een casino. Heel apart. We hebben maar geen gokje gewaagd.