Dag 14 - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Klamath Falls

Vanmorgen na het ontbijt weer vertrokken vanuit Grants Pass. Via Crater Lake zijn we vanmiddag in Klamath Falls aangekomen. Onderweg wisselende landschappen. Grote weidegronden met heel veel koeien en kabbelende beekjes en hier en daar een meer, dan weer door bossen met snelstromende rivieren. De wegen bergje op en bergje af met haarspeldbochten. Af en toe zat ik met zweethandjes achter het stuur hoor..pfff.
Onderweg bij verschillende viewpoints gekeken. Oa een waar we de Rogueriver snelstromend van een berg zagen komen. Wat een natuurgeweld! De Rogueriver ontspringt in het Crater Lake.
De laatste mijlen richting Crater Lake moesten we aardig stijgen en werd het kouder en kouder buiten. We zagen de eerste sneeuw liggen. Naarmate we verder omhoog reden werd het steeds meer. Boven aangekomen lag er nog veel sneeuw. Uitgestapt.....brrrr....koud! Gauw extra vest aangetrokken en jas eroverheen. Dat was beter. Het uitzicht was prachtig. Het meer is ca. 7000 jaar geleden ontstaan na een grote uitbarsting. Het is het diepste zoetwatermeer van Amerika. Het is 592 meter diep. Het eilandje in het meer heet Wizzard eiland en is een vulkaan. We hebben door de sneeuw gelopen. Gek idee, in mei door de sneeuw. Vanavond hoorden we van een meneer dat de sneeuw pas in augustus helemaal weg is. Even later begon het te sneeuwen en zag je mist opkomen boven het meer. Gauw de auto in. Lekker warm. Daarna weer door richting Klamath Falls. Een stadje met zoals men zegt 300 zonnige dagen per jaar. Vandaag scheen de zon ook, maar de wind was fris. Nog even het stadje in geweest. Was leuk. Verder vanmiddag in het hotel gezwommen en Paul heeft gefitnesst. Vanavond gegeten bij Sizzles, hier vlakbij. Het was druk. Het was weer een gevarieerd aanbod Amerikanen...:-). Het maakt ze niet uit hoe ze eruit zien als ze uit eten gaan. Bermuda's, sneakers, petjes op, half afgezakte broeken.... de hamburgers gaan er zo ook wel in.....