Dag 16 - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Napa

Vanmorgen na een prima ontbijt in ons hotel in Redding vertrokken we rond 09.15 uur richting Napa. De reis zou bijna drie uur duren. We besloten om eerst het adres van het Outletcenter in Napa in te voeren in de TomTom, om daar nog een keer goedkoop te kunnen shoppen.
de weg naar Napa was behoorlijk saai. Het volgde alleen maar de Highways die zeker in de buurt van Napa steeds drukker werden. De omgeving was redelijk vlak met veel landbouwgebied.
Aangekomen bij het Napa Outletcenter hebben we eerst een lekker stokbroodje gegeten bij de Subway en hebben we een paar uur rondgelopen in diverse merkwinkels.
Daarna hebben we de laatste paar miles gereden naar ons Silverado Spa en Welnessresort. In afwijking tot de hotels van bekende ketens was dit een landgoed een aantal miles bij Napa vandaan.
Inchecken moesten we bij the mansion met een heuse oprijlaan ervoor. Vragen over de omgeving kon je bij een andere balie aan de congierge vragen, terwijl je eenmaal weer buiten door een valetboy werd uitgelegd hoe je met je auto je huisje kon bereiken. Het complex is zo groot dat dit ook niet te belopen is. We moesten eerst de doorgaande weg weer op om na de golfbaan en 500 meter verder een andere toegangsweg tot het complex oprijden om daar ons huisje te vinden. Na even in ons tuintje te hebben gezeten (de zon scheen de hele dag al) besloten we om gebruik te maken van de fitnessruimte. Deze was gelukkig gratis voor gasten in tegenstelling tot het zwembad waar voor het gebruik $25 moest worden betaald.
Na gedoucht te hebben besloten we bij een Italiaans restaurant te gaan eten dat een paar miles verderop was gelegen, maar toen we de volle parkeerplaats opreden en ons Chrysler de goedkoopste auto te zijn hebben we een Mexikaans restaurant opgezocht bestemd voor de gewone mens in korte broek.
Napa is bekend van de Californische wijnen die hier vandaan komen en je rijdt hier inderdaad tussen eindeloze rijen druivenstruiken. Morgen gaan we kijken wat hier allemaal te doen is, want we blijven hier twee nachten.