Dag 19 - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Vandaad weer een schitterende dag hier bij Lake Tahoe. Rond 9 uur vertrokken voor een autorit naar Emerald Bay. Dit heeft een verbinding met Lake Tahoe maar ziet er zeker vanuit een hoog viewpoint schitterend uit. Onderweg hebben we ontbeten in een General Store die in de winkel ook nog een eethoekje had. Hier kregen we het advies om eerst langs een waterval te gaan bij het Fallen Leaf Lake. De waterval was alleen te bereiken via een soms heel smal weggetje dat volgens de tipgever maar een paar mijl lang was, maar dat ons wel bijna een half uur aan reistijd opleverede. Het uitzicht op het Fallen Leaf Lake was op sommige punten schitterend. Langs het weggetje lagen allemaal cabins waarin de eigenaren in de zomer hun vakanties vieren.
Na deze waterval zijn we doorgereden naar het viewpoint op Emerald Lake, wat inderdaad een schitterend beeld opleverde van dit meer met het eilandje Fannette in het midden.
Even verderop hebben we ook de Eagle Falls bekeken. De kleine waterval komt uit in het Lake Emerald.
Vervolgingens zijn we lopend een pad afgedaald naar Vikingsholm. Dit was de woning van een rijke dame die begin 1900 niet wist wat ze met haar geld moest doen en een huis liet bouwen aan het Emerald Lake. Het bijzondere was dat dit geheel in Scandinavische stijl diende te geschieden compleet met houtversieringen die de Vikingen ook gebruikten. Gezien de ruige natuur ter plaatse kostte het bouwen nogal wat moeite en hebben honderden arbeiders er een jaar over gedaan om het huis te bouwen. Op het eilandje voor de deur liet Mrs. Knight gelijk ook maar een theehuis bouwen. Het huis stelde van de buitenkant eigenlijk niet veel voor maar staat wel schitterend aan het strand van Emerald Lake.
Hierna zijn we weer terug gegaan naar ons resort, waar we op het strand nog heerlijk een paar uurtjes in de zon hebben gelegen.
Na ons verkleed te hebben zijn we met de shuttlebus van het resort naar de paar mijl oostelijker gelegen grens met de staat Nevada gegaan. In Nevada is het gokken toegestaan, waardoor ze precies op de staatsgrens een paar grote casino's hebben gebouwd. We hebben hier de drie grote casino's bezocht, nl de Harrah's, de Harveys en de Blue Moon. Het was niet echt druk in de casino's, maar de speeloppervlakte in de eerste twee genoemde casino's was wel behoorlijk groot. In de weekends is het een stuk drukker werd ons verteld als er bezoekers uit de grote steden als San Francisco en Sacramento het er voor over hebben een aantal uren in de auto te zitten om te kunnen gokken. Maar goed wij hadden de gokgekte in Las Vegas al eens meegemaakt en dan kunnen deze casino's daar alleen maar in de schaduw van staan.
In Harrah's hebben we lekker Aziatisch gegeten en na een lekkere Corona hebben we ons weer laten oppikken door de shuttlebus, net op tijd om op het strand de zonsondergang nog mee te maken