Dag 21 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vamnorgen lekker ontbeten in het naast het hotel gelegen restaurant, natuurlijk ook vanwege de 25 procent discount die hotelgasten kregen.
Hierna zijn we vertrokken terug naar de zuidelijke ingang van het Yosemite Parc om daar de beroemde seqoia bomen te bekijken.
D e seqoia bomen zijn bekend vanwege hun ouderdom van meer dan duizend jaar oud en hun gigantische omvang. In het parc liep er een trail van ongeveer een mijl naar de bekendste bomen. Mooi om de grote bomen te zien. Bij één van de bomen, de zg. Tunneltree kun je zelfs naast elkaar onder door lopen.
Na de bezichtiging zijn we terug gereden naar ons hotel in Oakhurst waar we vanavond ook nog een nacht verblijven.
Onderweg hebben we nog een trail gelopen naar een snelstromend beekje, de Lewis Creek waar we nog hebben genoten van een kleine waterval. Zonder risico was dit niet gezien het waarschuwingsbord voor de mountain lion, met een aantal tips wat je moet doen als je een dergelijk beest tegenkomt.
Hierna hebben we nog het nabij gelegen Bass Lake bezocht. Een recreatiemeer waar ook gezien de droogstaande steigers het duidelijk is dat Californiē een watertekort heeft.
De namiddag hebben gebruik gemaakt van het mooie buitenzwembad en de fitnessruimte,, waarna we op ons balkon nog een lekkere fles Chardonnay hebben leeggedronken.
De temperatuur is hier zelfs voor lokale begrippen zeer warm. Vandaag was het meer dan 30C.
Morgen gaan we op weg naar de laatste halte, San Francisco.

• 06 Juni 2014 - 09:34

Peter Kleijne Snuverink:

Beste Francis en Paul,

Ik heb genoten van jullie verhalen. Voor mij heel herkenbaar. Het leek alsof ik weer even terug was. Nog heel veel plezier in San Francisco. Geniet er zo lang mogelijk van.

Vriendelijke groet,

Peter (poks)