Dag 22 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanwege de deadline van 14.00 uur waarop wij onze huurauto in San Francisco moesten inleveren vanmorgen rond 08.00 uur al vertrokken uit ons hotel in Oakhurst.
De route voerde eerst nog door een bergachtig en later glooiend gebied. Hoe meer we naar het westen reden des te droger leek de omgeving te worden. De digitale borden boven de Highways geven al aan dat er dringend watertekort is en roept de automobilist op om zuinig te zijn met water.
Naarmate we San Francisco naderden nam het aantal rijstroken van de Highway gestadig op naar soms zes.
Voor Oakland nog een aantal mijlen langzaam moeten rijden in een file, maar we waren keurig om 12.00 uur bij ons hotel, het Holiday inn. Hier hebben we de koffers afgegeven en zijn we doorgereden naar het Alamo kantoor waar we de auto hebben afgegeven. De "milemeter" van de auto stond bij aanvang van onze reis op 10950. Bij aflevering stond deze op 13322. Dit brengt het totaal van de hele vakantie dus op 2372 mile x 1.6 is dat 3795 gereden kilometers.
Omdat we toch te vroeg waren voor het inchecken zijn we gelijk San Francisco maar ingelopen. Dat lopen valt hier niet altijd mee omdat de stad op heuvels is gebouwd. Er zitten stukken trottoir bij die over honderd meter zo steil zijn dat het hele trottoir een trap is.
We zijn gelijk naar de bekende pieren gelopen langs het waterfront. Van hier vertrekken boten naar o.a. het gevangeniseiland Alcatraz. Dit eiland is vanaf het waterfront te zien. Een andere attractie zijn de zeeleeuwen op Pier 39, die hier op grote houten vlotten in de haven samenkomen. Helaas was vanwege de zeemist de Golden Gatebridge niet te zien.
Na terugkomst bij het hotel ingecheckt en inderdaad de aangevraagde hotelkamer op één van de bovenste etages gekregen. Voor het raam van onze kamer op de 25e etage een lekker glaasje wijn gedronken en onderwijl de skyline en het verkeer diep onder ons bekeken.