Dag 15 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van PaulenFrancis Bijlsma - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Paul en Francis

Blijf op de hoogte en volg PaulenFrancis

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Redding

Vanmorgen, donderdag na een heerlijk ontbijt in ons Comfort Inn hotel in Klamath Falls rond kwart voor negen vertrokken naar ons volgende tijdelijkeonderkomen het Baymont hotel in Redding.
D e zon scheen, maar er stond net als gisteren een koude wind uit het noorden, waardoor de temperatuurmeter in het dashboard van de auto maar 46F aanwees dat neerkomt op 10C (46 : 2 - 13).
Op de Highway 97 richting het zuiden staken we de staatsgrens over en kwamen we in de sunshinestate Californie terecht.
Van deze Highway was ook al vanuit de verte de besneeuwde vulkaantop van Mount Shasta te zien die boven het landschap uitstak. De vulkaan was 7000 jaar geleden voor het laatst uitgebarsten, maar er waren volgens een informatiebord op een restarea langs de Highway tekenen dat de activiteit weer toenam. Daarom werd de vulkaan goed in de gaten gehouden.
De route voerde vandaag over bergruggen en door bossen, maar ook door grote vlakten. Het laatste stuk liep over de wat drukkere Highway 5.
Rond 12.00 uur kwamen we al aan bij ons hotel in Redding. Gelukkigh was er al een kamer gereed zodat we konden inchecken en ons omkleden.
Dat omkleden was nodig omdat de temperatuur tijdens de rit gestegen was tot 81F (volgens bovenstaand sommetje dus zo'n 27C).
In shorts zijn we vervolgens lopend naar het Turtle Bay Park gelopen, maar eigenlijk de enige bezienswaardigheid van Redding te vinden is, namelijk de Sundial Bridge. Er is hier een voetgangers/fietsersbrug gebouwd over de Sacramento River, waarvan de staander tevens fungeert als een zonnewijzer, zodat je kunt zien hoe laat het is.
volgens de dame achter de receptie van het hotel viel de afstand wel mee, maar dat viel aardig tegen. Het was toch gauw een uur doorlopen om er te komen. Onderweg zagen we vanaf een andere brug over dezelfde snelstromende rivier nog een otter met de stroom meezwemmen.
Op de terugweg even een Corona tussenstop gehouden bij Applebies en even verderop in een liquorstore een fles witte wijn meegenomen om die op de hotelkamer soldaat te maken.
Morgen wordt het hier nog warmer als wij verder naar het zuiden rijden naar de plaats Nappa.
De foto's van vandaag volgen morgen.